Friday, April 1, 2011

update preparation kahwin




28 hari lagi until nikah day

Esok keje shift petang, so saya pun mood ala2 rajin meng'update blog la ni.. Tengah duk berkira nak masuk o.t x esok pagi. Tambah dengan perisa ngantuk sebab makan nasi+tomyam kat kedai Siam tadi. Alhamdulillah. dapat jugak makan yang sedap2 time2 sengkek ni...hehe!

update preparation kahwin pulak:

#1 - Last week mama kata nak buat pelamin mini untuk nikah. Saya bila orang dah nak bagi, terima jela. Tak pernah pun plan untuk ada mini pelamin sebab aku suka simple-simple. Tapi bila fikir balik , xpayah la mini pelamin tu. Kami sepakat kat dalam rumah cuma ada 1 side untuk tangkap gambar tukar2 baju tu je. Pelamin kat luar , i kan suka mencapap depan orang ramai. haha..Warna yang aku pilih merah,putih n hitam. Tapi macam nak tukar lagi ;p

#2 - Mama terlalu banyak plan untuk doorgift. Cupcake la, bunga telur la, bakul hiasan la. Yang pasti akan ada doorgift vip dan tak vip.Kawan-kawan abah saya berbagai lapisan pangkat, tu yang ada buat yang special tak special. Tapi tu 1st plan, last2 fikir balik xpayah la nak asing-asing doorgift. Bagi sama je kat semua. Tapi i luv my doorgift , kotak songket. comel ! Kalau semua nak buat special, rasanya saya kena jual kereta saya la pastu aku akan pastikan kawan-kawan aku akan dapat doorgift vip.

#3 - Kad, mama cakap dah start edar dari awal bulan March. Sebenarnya takut jugak orang lupa kalau bagi awal-awal. Tapi kalau bagi lambat , takut clash dengan wedding orang lain. haishh...

#4 -Mama boleh belasah pergi Nilai 3 last 2 days. Bukan main dia shopping cermin la , carpet la , frame gambar yang sangkut2 kat dinding tu pun dia borong jugak. Mak aihhh,, anak hang ni bukannya anak datuk pun..agak2la semua nak baru..cesss..

#5 - Hantaran? macam kebiasaan, saya akan buat sendiri hantaran belah perempuan / lelaki. On the way lagi. tapi sangat2 xsabar nak tunggu siap pas2 upload kat sini. ngeee~

#6 - Masih mencari tudung dan veil for nikah. Hopefully sangat dapat cari scarf ala-ala Jailan Atef punya design. Stylo mylo sikit on that day.

#7 - Next 2 week nak kena ukur baju for sanding but berat saya ni degil betul. Stress to da max bila fikir pasal berat. Naik 1 kg je tapi kembangnya macam naik 5kg pulak. ha ha ha hampeh betul..

#8 - Last week dah gi Nilai 3 lagi dgn en tunang. beli paper bag , riben hantaran dan tambahan bunga telur for vip.

ok la. tu je kot.. tido jom..daaa...~

No comments:

Post a Comment

faiRy's playlist